Posláním společnosti Johnson & Johnson Vision, která je součástí skupiny Johnson & Johnson Medical, Ltd., je změnit vidění světa. Usilujeme zvýšit povědomí o důležitosti zraku a péče o zrak a poskytnout nejlepší pomůcky zlepšující zrak na světě.

 

Historie

Jak jsme změnili svět kontaktních čoček

Počátky společností Johnson & Johnson Vision Companies Inc lze sledovat až k firmě Frontier Contact Lenses, společnosti založené v Buffalu ve státě New York v roce 1959 doktorem Allenem Isenem, Georgem Sitterlem a doktorem Feinbloomem. S 30 zaměstnanci firma Frontier vyráběla v 70. letech minulého století řadu tvrdých kontaktních čoček. Její počáteční růst se připisoval jejím vysoce úspěšným torickým čočkám. 

Společnost doplnila na konci 70. let minulého století produktovou řadu měkkými čočkami a krátce poté začala vyrábět své vlastní plastové předlisky měkkých čoček. Firma Frontier byla mezi prvními ve Spojených státech, které použily tento materiál, široce rozšířený v Evropě, a spojila jej s opracováním na soustruhu tak, aby vznikly měkké kontaktní čočky. 

Po přestěhování výroby z Buffala ve státě New York do Jacksonvillu na Floridě na začátku 60. let minulého století zaznamenala společnost Frontier exponenciální růst. Společnost Johnson & Johnson získala Frontier v roce 1981 a přejmenovala ji na Vistakon – a to byl začátek tří velmi vzrušujících desetiletí naší historie.

Základy inovace

V polovině 80. let společnost Johnson & Johnson zakoupila práva na technologii Danlens od Michaela Baye. Jednalo se o SSM – unikátní proces založený na mnoha patentech, který dovolil společnosti modelovat čočky v nepřetržitě měkkém stavu. Tento proces poskytl zcela nový standard přesnosti a eliminoval hydratační zkreslení, které je běžné při tradiční výrobě v tuhém stavu. Výsledkem byla vysoce kvalitní čočka, kterou bylo možno prakticky 100% opakovat a reprodukovat a která kombinuje excelentní vidění s komfortem a pohodlím. 

Vytvoření kategorie jednorázových kontaktních čoček

V roce 1987 Vistakon navždy změnil optický průmysl vynálezem ACUVUE® – prvních jednorázových měkkých kontaktních čoček na světě. Tento produkt byl nejprve spuštěn ve Spojených státech, Spojené království se pak stalo prvním evropským trhem, který v letech 1988/89 přinesl tento ojedinělý produkt očním specialistům. Ohlas byl úžasný a tento nový způsob nošení kontaktních čoček se stal naprostou revolucí na britském trhu. Pacienti, a stejně tak i lékaři, přivítali nápad zahodit kontaktní čočky po jednom až dvou týdnech nošení podle doporučení pro daného pacienta.

Po ACUVUE® následovalo představení SUREVUE®, jež umožnil očním specialistů nabízet pacientům větší výběr.

V roce 1994, ACUVUE® a SUREVUE® přestavovalo volbu pro téměř dvě třetiny všech nových pacientů začínajících s kontaktními čočkami na americkém trhu s kontaktními čočkami.

Průlom s jednodenním použitím

Další obrovský průlom na trhu s kontaktními čočkami přišel v roce 1995 s uvedením 1-DAY ACUVUE® na trh - prvních jednorázových kontaktních čoček pro jednodenní použití, které učinilo nošení kontaktních čoček ještě pohodlnější pro miliony uživatelů. 

Byly navrženy tak, aby byly nošeny po dobu jednoho dne, pak zahozeny a nahrazeny zbrusu novým sterilním párem čoček. To eliminovalo nutnost čištění a péče o čočky. Mezi výhody se řadila ve své době nepřekonaná úroveň komfortu, zdravý ostrý zrak, pohodlí a eliminace nákladů na čistící roztoky.

V roce 1994 společnosti Johnson & Johnson Vision Companies pokračovaly v sérii prvenství a staly se prvním výrobcem kontaktních čoček, který inzeroval výhody nošení kontaktních čoček v masový mediích – ohlas byl pozoruhodný. Pro maloobchodníky a výrobce se dnes již stalo standardem prezentovat značky kontaktních čoček formou reklamy.

Milénium a další generace technologií

V 90. letech jsme byli svědky představení mnoha značek kontaktních čoček na jedno použití, jak jednodenních, tak i často měněných jednorázových modalit. Všechny čočky se vyráběly z hydrogelových materiálů. Teprve s příchodem nového tisíciletí jsme se dočkali příchodu silikonových hydrogelových kontaktních čoček.

Společnosti Johnson & Johnson Vision Companies zahájily produkci svých prvních silikonových hydrogelových čoček v roce 2005 uvedením ACUVUE® ADVANCE® s HYDRACLEAR®. O 15 měsíců později následovalo uvedení ACUVUE OASYS® s HYDRACLEAR® PLUS.

Ale inovace zde neskončily. Společnosti Johnson & Johnson Vision Care Companies pokračovaly v posunování hranic vývoje kontaktních čoček uvedením ACUVUE® ADVANCE® for ASTIGMATISM, 1-DAY ACUVUE® for ASTIGMATISM, 1-DAY ACUVUE® MOIST a později i ACUVUE OASYS® for ASTIGMATISM – zcela nového designu torických čoček, který využívá výjimečných stabilizačních vlastností technologie Akcelerovaného stabilizačního designu (ASD), která umožňuje čočce, aby se přesně usadila v oku během 60 sekund.

Další milník přišel v roce 2008, kdy společnost Johnson & Johnson nabídla další prvenství na britském trhu, když poprvé na světě zahájí produkci 1-DAY ACUVUE®TruEye®. První silikonová hydrogelová čočka pro jednodenní jednorázové použití na světě – čočka, kterou oční specialisté považují za nejlepší inovaci kontaktních čoček za posledních deset let.1

V roce 2010 společnosti Johnson & Johnson Vision Care Companies zahájily produkci 1-DAY ACUVUE® MOIST for ASTIGMATISM a nabídli tak vítěznou kombinaci dvou jedinečných technologií:  Akcelerovaného stabilizačního designu (ASD) a LACREON®, společně s nejširším rozsahem jakýchkoliv jednodenních jednorázových torických čoček.2

Budoucnost

Byla to vzrušující cesta – zavedli jsme obrovské změny na poli kontaktních čoček, přinesli nové výhody pacientům a pomohli jim žít své životy naplno. Ve společnosti Johnson & Johnson jsme vždy věřili, že inovace a pionýrské úsilí jsou naše priority a to také dokresluje naše krédoJe nutné provádět výzkum, vyvíjet inovativní programy … a zavádět na trh nové výrobky.

A s tímto předpokladem si klademe za cíl pro vás kontinuálně inovovat a přinášet nejnovější pokroky.

 

Naše krédo

Hodnoty, které řídí naše rozhodnutí, jsou vyjádřeny v Našem krédu. Jednoduše řečeno, Naše krédo nás vyzývá, abychom kladli potřeby a zdraví lidí, kterým pomáháme, na první místo.

Robert Wood Johnson, bývalý předseda v letech 1932 - 1963 a člen společnost zakládající rodiny, sám vytvořil Naše krédo v roce 1943, těsně před tím, než se firma Johnson & Johnson stala veřejně obchodovanou společností. Stalo se tak dlouho před tím, než někdo vůbec slyšel o termínu „společenská odpovědnost firem“. Naše krédo je pro nás více než jen morálním kompasem. My věříme, že přestavuje recept na obchodní úspěch. Skutečnost, že společnost Johnson & Johnson patří mezi hrstku společností, které vzkvétaly po dobu déle než jednoho století změn, je toho důkazem.

Doplňující informace dokreslující Naše krédo můžete najít na: